Михаел О’Лири, директор Рајанера, на путу да добије бонус од 100 милиона евра ако акције авио-компаније остану на рекордној висини.
Michael O’Leary, izvršni direktor Ryanaira, može uskoro ostvariti pravo na bonus od 100 miliona evra, s obzirom da se cena deonica kompanije i dalje održava na visokom nivou. Da bi ispunio uslove za ovu isplatu, vrednost akcija mora ostati iznad 21 evra tokom najmanje 28 uzastopnih dana.
Prema podacima sa tržišta, u ponedeljak ujutru cena Ryanairovih deonica iznosila je 23,8 evra. Akcije su se kretale iznad potrebnog praga od 2. maja, što znači da bi minimalni period od 28 dana mogao biti ispunjen do kraja sedmice. Ranije je najduži period tokom kog su deonicе bile iznad ovog nivoa iznosio pet dana, u martu prošle godine.
O’Leary je branio mogući bonus, ističući da Ryanair pruža izuzetnu vrednost za svoje akcionare. Kao što je preneo The Telegraph, izjavio je:
"U doba kada fudbaleri i menadžeri u Premijer ligi zarađuju 20 do 25 miliona evra godišnje, smatram da je naš doprinos opravdan."
Međutim, postoje dodatni uslovi za isplatu bonusa. Prema ugovoru, O’Leary ne bi primio sredstva pre 2028. godine, i to samo ukoliko i dalje bude na čelu kompanije. Ova klauzula je uvedena 2019. godine, a produžena je 2022. prilikom obnove ugovora za dodatnih pet i po godina.
O’Leary, koji vodi Ryanair od 1994. godine, igrao je ključnu ulogu u transformaciji kompanije u jednog od najvećih niskotarifnih avio-prevoznika u Evropi. Prema podacima Forbesa, on je trenutno jedan od najbogatijih biznismena u Irskoj, sa imovinom koja se procenjuje na oko 1,1 milijardu dolara.
Ryanair je nedavno zabeležio rekordnu cenu deonica nakon što je objavio godišnji profit od 1,6 milijardi evra. Kompanija je takođe najavila program otkupa sopstvenih akcija u vrednosti od 750 miliona evra, što je dodatno uticalo na rast cena.
Ipak, kompanija se suočava sa kritikama zbog kvaliteta usluga, uključujući iskrcavanje putnika, udobnost sedišta, higijenu u kabini i opšte iskustvo leta. Ryanair je takođe najavio povećanje cena karata za 5% do 6% u 2025. godini, navodeći da su niže cene negativno uticale na profit.
Pored toga, avio-kompanija je kritikovana zbog naplata za izbor sedišta, ručnu prtljagu većih dimenzija i visokih troškova štampanja boarding karti na aerodromima. Ove prakse dovele su do novčanih kazni u Španiji, zajedno sa nekim drugim niskotarifnim prevoznicima.
Mogući bonus za O’Learyja takođe je izazvao negodovanje zbog navodnih problema u korporativnom upravljanju, uključujući pitanja transparentnosti, nezavisnosti upravnog odbora i tretmana radnika tokom pandemije COVID-19.
Analitičari Barclaysa ukazali su da bi program otkupa deonica, koji je odobrio upravni odbor Ryanaira, mogao produžiti period tokom kog cena akcija ostaje iznad potrebnog nivoa.
Međunarodni registar dužnika
Proverom u registru dužnika osigurajte da je vaša finansijska istorija zaista čista i bez dugova.